Elever

Oplevelser og livet på skolen

Salling Efterskole er for dig, som skal i 9. eller 10. klasse og ønsker et anderledes skoleår. I en kombination af udfordringer, traditioner og fornyelse får du hos os de bedste rammer for at blive den bedste version af dig selv. Både fagligt og socialt. Du kan vælge mellem 9 forskellige linjefag. Alle kommer på skitur. I 9. kl. tilbyder vi udveksling med en samarbejdsskole i Madrid. Du kan vælge almen 10. klasse, men der også mulighed for at vælge Projektklassen, hvor vi også har udveksling.

Oplevelser og livet på skolen

Salling Efterskole er for dig, som skal i 9. eller 10. klasse og ønsker et anderledes skoleår. I en kombination af udfordringer, traditioner og fornyelse får du hos os de bedste rammer for at blive den bedste version af dig selv. Både fagligt og socialt. Du kan vælge mellem 9 forskellige linjefag. Alle kommer på skitur. I 9. kl. tilbyder vi udveksling med en samarbejdsskole i Madrid. Du kan vælge almen 10. klasse, men der også mulighed for at vælge Projektklassen, hvor vi også har udveksling.

Hverdagen på Salling Efterskole

Se filmen og fornem stemningen, fortalt af eleverne selv. De fortæller om stemningen samt om de mange muligheder efterskolelivet på Salling tilbyder.

En efterskoledag er typisk tilrettelagt sådan, at de boglige timer er om formiddagen og linie-, valgfags- og gymnastiktimerne er om eftermiddagen i de fleste perioder af skoleåret. De lækre udendørsfaciliteter, hallen, springcentret, fitnessbalkonen, fællesstuen er altid åben og indbyder til hygge og aktivitet.

Introuge

Skoleåret starter med to intro-uger. Der lægges her meget vægt på, at vi får rystet eleverne rigtig godt sammen gennem mange samarbejds- og tillidsopgaver.
Fokus vil skiftevis være på at få den lille og helt store elevgruppe til at fungere sammen. Derudover vil der være mindre ture ud af huset. Indimellem vil der være almindelig undervisning på nogle blandede hold.

Vi tror og mener, at først når eleverne føler sig trygge, kan den normale og naturlige undervisning samt læring foregå.

Gallafest

Vi finder det pæneste tøj i skabet og øver Les Lanciers frem mod gallaen, hvor vi fejrer året med et brag af en fest.
Efterfølgende kommer de sidste uger af skoleåret, hvor I skal klargøre jer til de mundtlige eksamener samt nyde hinandens selskab og hygge mest muligt. I den sidste uge tager vi som regel væk fra skolen i nogle dage. Der er her tid til at skrive i mindebøger og synge de fællessange, som er betydningsfuld for dig og dine kammerater. Efterskoleåret går på hæld, men minderne forbliver.