Vel Salling eftirskúla

Salling Efterskole

Vel Salling eftirskúla og fá upplivilsir og vinir fyri lívið

På Salling Efterskole er vi 166 unge mennesker, der enten går i 9. eller 10. klasse. På Salling Efterskole bliver du en del af noget større. Hos os finder du den bedste version af dig selv i fællesskabet med andre. Her får du rig mulighed at udvikle dig selv i et forpligtende fællesskab.

Vi har 9 forskellige linjefag indenfor både det idrætslige, kreative og musiske. Se linjefagene her

Du undervises i de samme fag som i den danske folkeskole og går tilsvarende til prøve. Vi lægger meget vægt på at gøre vores elever uddannelsesparate og godt rustet til det samfund de bliver en del af. Det sker gennem et målrettet arbejde med at få opbygget gode trygge fællesskaber, gode relationer lærer og elev imellem samt et godt fagligt niveau.

Derudover bliver man en naturlig del af alt det andet, som efterskolen har at byde på: linjefag, valgfag, gymnastik, weekender og oplevelser i det hele taget.

Langt de fleste weekender hen over året er der mulighed for være på efterskolen sammen med andre unge mennesker. Weekendaktiviteterne kan være meget forskellige.

Se film om efterskolelivet nedenfor

Oplevelser

Oplevelser er der mange af, men her har vi lavet et nedslag på tre store oplevelser:

Skitur
“Fuld fart og hamrende sjovt” I de seneste år har vi været på en uges skitur i Østrig. Det er altid en helt særlig oplevelse, når undervisningen foregår på en piste på en bjergtop. Uanset om du er nybegynder eller øvet skiløber, får du hver dag undervisning, så du kan dygtiggøre dig. Turen er inkluderet i skolepengene, så der kommer ingen ekstra-betaling.

Weekender
Vi lægger vægt på, at en efterskole er en syv-dages-skole, og at du udnytter denne mulighed for at være sammen i andre sammenhænge end blot de undervisningsprægede. I weekenden oplever mange, at de finder nye venner, da du her er sammen med de andre på en helt ny og anderledes måde.

Gymnastikken
Har du altid eller aldrig lavet gymnastik før – BARE ROLIG – vores dygtige gymnastiklærere skal nok få dig lært nogle nye spring, trin og takter, som du selv vil blive overrasket over, at du kan. Vi laver ca. 20 opvisninger om året.

Nedenfor kan du også se en virtuel rundvisning af Salling Efterskole

Kontakt os

Har vi fanget din interesse og vil du vide mere så skriv til forstander Henrik Nyby på HNY@Salling-Efterskole.dk eller ring på +45 40 51 68 93
Vi kan også arrangere en virtuel rundvisning.

Faciliteter

Af faciliteter kan bl.a. nævnes:

• Springcenter
  • Kunstgræsbane
  • Musiklokale med indspilningsstudie
  • Hal
  • Fitnessbalkon
  • Nye undervisningslokaler
  • Udendørs loungeområde
  • Vildmarksbad
  • Hængekøjer og hyggelige grønne områder
  • 6 km fra fjord til kano/kajak/SUP
  • Fodboldgolf
  • Eleverne bor på rummelige værelser med eget toilet og nogle også eget bad. De fleste elever bor to og to sammen, men vi har også nogle få 4 personers værelser
Linjefag

Udforsk vores 9 spændende linjefag
I dit linjefag, som du har 3 x 2 timer om ugen, kan du dyrke netop din interesse og fordybe dig. Når du tilmelder dig skolen, skal du samtidig tilmelde dig et eller flere linjefag. Du har faget minimum et halvt år og med mulighed for at fortsætte med faget året ud eller vælge et nyt linjefag.

Se linjefagene

Faglighed

Vi mener det er vigtigt, at du lærer meget. Derfor skal du yde dit bedste, være klar til timerne og lave dine lektier.
Vi har hver dag en lektietime, så du er forberedt til næste dags undervisning.I lektietimen har du mulighed for at få hjælp til lektier i vores lektiecafe.Derfor er det også naturligt for os, at du både i undervisningen og på elevværelset har adgang til skolens trådløse internet. I store dele af undervisningen bruges digitale online-undervisningsmaterialer og derfor anbefales det at have enten computer eller tablet til rådighed.

Flere af vores undervisningslokaler er helt nye med tilhørende fællesarealer med plads til fordybelse og gruppearbejde. I alle klasselokaler er der desuden interaktive tavler.